Biznes

O budowaniu strategii i pokonywaniu wyzwań

O budowaniu strategii i pokonywaniu wyzwań

Jak radzić sobie z presją i odpowiedzialnością związaną z zarządzaniem dużym przedsiębiorstwem? Jakie decyzje strategiczne miały największy wpływ na rozwój firmy i które trendy kształtują przyszłość branży? Paweł Dąbrowski, dyrektor zarządzający w dziale Story Biznes, dzieli się swoimi doświadczeniami, opowiada o największych wyzwaniach oraz zdradza, co uważa za swój największy sukces jako lider.

Jakie były Pana pierwsze kroki po objęciu funkcji Dyrektora Generalnego?

Przejście z funkcji Dyrektora Zakupów grupy AB World Foods do wyzwań operacyjnych fabryki wymagało przemodelowania mojego Leadership-u. Pierwsze 30 dni spędziłem na obserwacjach, zadawaniu pytań i słuchaniu. Transformację rozpoczęliśmy od przebudowania spotkań, skupiając się na rozwiązywaniu problemów. Po 3 miesiącach przyszła pandemia i przebudowę funkcjonowania firmy rozpoczęliśmy na nowo.

Jakie Pana strategiczne decyzje miały największy wpływ na rozwój firmy?

Kluczowe było zbudowanie wizji rozwoju oddziału w Polsce spójnej ze strategią grupy AB World Foods. Priorytetem była skuteczność i optymalizacja kosztów. Po 12 miesiącach parametry operacyjne poprawiły się, co otworzyło drogę do rozbudowy zakładu. Zacieśniliśmy współpracę z działami komercyjnymi w UK i opracowaliśmy solidny business plan. W lipcu 2024 rozpoczęliśmy prace budowlane nad rozbudową zakładu.

Jak radzi Pan sobie z presją i odpowiedzialnością związaną z prowadzeniem dużego przedsiębiorstwa?

Kluczem do radzenia sobie z presją jest jej akceptacja i świadomość własnej roli. Presja pochodzi z czynników, na które nie mamy wpływu oraz tych, na które wpływać możemy. Skupienie się na rozwiązaniach sprawia, że nie ma czasu na płacz nad rozlanym mlekiem. Należy dbać o zdrowie, sen, ruch i właściwe odżywianie. Zdrowe relacje prywatne i w pracy są nadrzędne.

Jakie trendy w branży uważa Pan za kluczowe dla dalszego rozwoju firmy?

Innowacyjność produktów, jakość, zdrowa żywność oraz łatwość w przygotowaniu posiłków to kluczowe trendy. Tak w AB World Foods Inspirujemy klientów do odkrywania niesamowitych smaków z całego świata.

Jakie największe wyzwania napotkała firma podczas Pana kierownictwa?

Pandemia, blokada kanału sueskiego i zerwane łańcuchy dostaw, inflacja i presja kosztowa oraz nieprzewidywalność nowej prezydentury USA.

Co uważa Pan za największy sukces firmy pod swoim kierownictwem?

Wspaniały, zaangażowany zespół oraz poprawa parametrów operacyjnych. Rozbudowa zakładu o 100% i zwiększenie mocy produkcyjnych.

Jakie lekcje wyniósł Pan ze swojej kariery, które okazały się najważniejsze w drodze na szczyt?

Wierność swoim wartościom pozwala być autentycznym i zgodnym ze sobą. Skupienie na człowieku, jego potrzebach i motywacjach jest kluczowe.

Dziękuję za rozmowę,
Joanna Zielińska

 

Paweł Dąbrowski
W firmie AB Foods Polska od 2007, z 24-letnim doświadczeniem w branży
spożywczej. Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Członek
Zarządu OPZL. Prywatnie mąż i ojciec 4 dzieci, miłośnik jazdy motocyklem
i książek.

Poprzedni artykuł

Zmiany w podatkach w 2025 roku

Czytaj więcej
Następny artykuł

Ten biznes robimy, bo jesteśmy w tym dobrzy …

Czytaj więcej

ul. Reja 6, 65-076 Zielona Góra
Tel. 884 782 630
E-mail: b.przybylska@opzl.pl