Przedsiębiorczość

KĄCIK INSPIRACJI

KĄCIK INSPIRACJI

Dawka biznesowych motywacji. Poleca Milena Kempińska.

Zacznę prowokacyjnie. Zanim przejdziecie dalej zadajcie sobie dwa pytania: Czy za dziesięć lat moja firma będzie konkurencyjna bez wprowadzania zmian? Co się stanie jeśli nie opracujemy nowych sposobów ulepszenia aktualnych procesów, produktów lub usług? Konkurencja nie śpi, dlatego istnieje duże prawdopodobieństwo, że przestaniecie istnieć. Dziś o tym co zrobić, by jednak przetrwać.

 

 „DNA Innowatora. Zostań mistrzem we wdrażaniu innowacji”, J. Dyer, H. Gregersen, C.M. Christensen

Każdy przedsiębiorca wcześniej czy później staje w obliczu problemów lub okazji biznesowych, na które nie ma obecnie żadnego rozwiązania. Może to być nowy proces, produkt, jak również nowy model biznesowy dla starej dziedziny działalności. Książka DNA Innowatora jest w dużej mierze odpowiedzią na potrzeby w tych kwestiach. To taki przewodnik, a może nawet warsztat szkoleniowy, dla liderów i menadżerów twardo stąpających po rynku pełnym konkurencji. Autorzy skupiają się na konkretach i dają jasne wskazówki jak rozwinąć firmę (lub ochronić ją przed bankructwem!) w oparciu o innowacje. Udowadniają jak nasze różnorodne przeżycia i doświadczenia mogą stać się źródłem nowych pomysłów. Na ich bazie wskazują kilka umiejętności gwarantujących poprawę zdolności myślenia out of the box, które każdy, bez wyjątku, może zdobyć.

 

„Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!”, Klaudia Pingot

Ta pozycja skupia się na emocjonalnym otwarciu na zmianę postrzegania środowiska pracy, kariery i życia codziennego. Pozostawia czytelnika z refleksją nad sensem życia oraz wyborem kierunku, w którym chciałby podążyć. Celem książki jest inspirowanie do samorozwoju, uświadomienie jak wielką moc ma siła przekonań i wyjście poza typowy schemat myślenia. Autorka pisze, że „możemy przełamywać schematy, dokonywać niebanalnych zmian i stworzyć sobie inne życie. Trzeba jedynie myśleć na odwrót, działać na opak i poznać nieznane”. Brzmi niedorzecznie, prawda? Ale może w tym szaleństwie jest metoda. W końcu autorka jest znana w internecie pod pseudonimem SpecBabka.

 

Klub Młodego Przedsiębiorcy

Od najmłodszych lat uczmy postaw przedsiębiorczych.

Na rynku pojawia się coraz więcej publikacji zaspokajających wiedzę ekonomiczną i finansową młodych odbiorców. A może właściwiej będzie napisać ich rodziców, którzy chętnie szukają treści spełniających wymagania przedsiębiorczego podejścia do życia i jednocześnie dostosowanych do konkretnego wieku swoich pociech. Jak dotrzeć do tych najlepszych? Śledźcie nasz cykl 🙂

 

Szkoła Latania. Czyli jak rozwinąć skrzydła w życiu i biznesie ”, Martin Lechowicz

Sugerowany wiek dziecka: 10+ lat

Dzisiejsza propozycja skierowana jest do młodzieży. Powieść osadzona jest w polskich realiach i to na dodatek z aktualną pandemią w tle, dzięki czemu cała historia wydaje się nam bliska. Nie jest jednak ponura, a wręcz przeciwnie, pełna humoru i inspirujących bohaterów, z którymi nastolatkowie mogą się utożsamiać. To książka oswajająca młodych ludzi z przedsiębiorczym myśleniem.

Milena Kempińska

Poprzedni artykuł

Showroom Business – zaprezentuj swoją firmę podczas Zebrania Ogólnego Członków OPZL

Czytaj więcej
Następny artykuł

Italia weekend

Czytaj więcej

ul. Reja 6, 65-076 Zielona Góra
Tel. 784 641 622
E-mail: a.goliczewska@opzl.pl