Biznes

CREHLER-architekt sklepów internetowych

CREHLER-architekt sklepów internetowych

Z Prezesem zarządu CREHLER Sp. z o. o. Januszem Michalewiczem z branży e-commerce rozmawia Joanna Małecka – kierownik oddziału OPZL Żary-Żagań.

Jak wyglądały początki spółki CREHLER?

Z wykształcenia jestem absolwentem WSI w Zielonej Górze o kierunku mocno technicznym tj. projektowanie i programowanie systemów pomiarowych, a wcześniej na etapie
szkoły średniej ukończyłem zielonogórski „Elektronik”. Zawsze interesowałem się tematyką informatyczną, zwłaszcza projektowaniem aplikacji i programowaniem. Moja pasja do technologii, a w szczególności w obszarze tworzenia stron internetowych, była impulsem do założenia w 2014 roku firmy CREHLER Sp. z o.o. – softwarehouse’u specjalizującego się w branży e-commerce. Nasz debiutancki projekt dla klienta z Niemiec, oparty na platformie “Shopware”, stał się naszym kamieniem milowym. Od skromnych początków, gdzie firma koncentrowała się na mniejszych projektach dla przedsiębiorstw z niewielkim portfolio produktów, CREHLER dynamicznie się rozwinął. Obecnie zatrudniamy kilkadziesiąt osób, działających w modelu home office, rozsianych po całej Polsce, z reprezentacją w każdym większym mieście. Rozwijając sieć kontaktów, firma umacnia swoją pozycję nie tylko na rynku krajowym, ale także na rynkach międzynarodowych, nieustannie poszerzając zakres swoich usług.

Pracujecie na technologii „Shopware”, proszę o niej coś więcej powiedzieć?

Shopware to firma, która stworzyła platformę do tworzenia sklepów internetowych. Umożliwia ona kompleksowe budowanie sklepu online, oferując szereg funkcji i narzędzi podobnych do klocków konstrukcyjnych. Można to przyrównać do budowania domu, gdzie Shopware stanowi fundament, a na nim krok po kroku wznosimy konstrukcję – od murów po dach, tworząc sklep dopasowany do naszych potrzeb. W praktyce oznacza to, że zaczynamy od podstaw– strony głównej, strony produktowej, listingów produktów, koszyka, procesu zakupowego i innych elementów, korzystając z rozwiązań, które oferuje Shopware, aby zbudować funkcjonalny i przemyślany sklep internetowy.

Kim są Wasi klienci?

Większość naszych klientów pochodzi z Polski, natomiast znacząca część z nich reprezentuje Niemcy, Austrię oraz Szwajcarię. Nasze największe projekty na rodzimym rynku obejmują marki takie jak „Strefa Tenisa”, która oferuje szeroki asortyment artykułów tenisowych, oraz „Coffeedesk”, wiodący dostawca w sektorze kawowym. Obecnie zajmujemy się tworzeniem nowych systemów sprzedaży online, przeznaczonych dla wiodących marek z Polski i z zagranicy.

Czy rozmawiamy o modelu B2C, czyli sprzedaży skierowanej do klientów indywidualnych czy też tworzycie sklepy B2B, tj. sprzedaż realizowaną wyłącznie między przedsiębiorstwami?

Tak, rzeczywiście oferujemy taką usługę, co jest odpowiedzią na kolejny trend rynkowy, według którego tradycyjne sklepy i hurtownie stacjonarne stopniowo tracą na znaczeniu, choć wciąż są obecne na rynku. Przedsiębiorcy i hurtownicy, wcześniej czy później, staną przed koniecznością poszerzenia lub wręcz przeniesienia swojej działalności do sfery internetowej. Projektując sklepy internetowe dla tego segmentu rynku, wprowadzamy szereg dodatkowych funkcjonalności, takich jak indywidualne cenniki czy kredyty konsumenckie, charakterystyczne dla rozwiązań B2B. Proces ten, będący transformacją działalności tradycyjnej w cyfrową, nabiera tempa, a wiele firm jest już w trakcie tej zmiany.

Czy Państwa oferta obejmuje usługi kompleksowe, to znaczy nie tylko tworzenie sklepu internetowego, ale również jego późniejszą obsługę?

Nasza firma przyjmuje holistyczne podejście do każdego klienta, tworząc sklepy internetowe dopasowane do indywidualnych potrzeb i wizji. Odróżnia nas od konkurencji fakt, że nie ograniczamy klientów do wyboru rozwiązań „z półki”. To klient ma decydujący głos w projektowaniu swojego indywidualnego sklepu internetowego, co gwarantuje jego unikalność i pełne dostosowanie do potrzeb firmy oraz jej klientów.

Proces tworzenia każdego sklepu rozpoczyna się od fazy „discovery”, podczas której dokładnie poznajemy specyfikę działalności klienta, jego cele, potrzeby oraz asortyment, by następnie zaproponować rozwiązanie maksymalnie spełniające jego oczekiwania. Cel tego procesu to nie tylko realizacja bieżących zamierzeń, ale również wspieranie wzrostu świadomości klienta o jego obecnej pozycji rynkowej oraz aspiracjach i rozwoju na przyszłość.

Dialog z klientem obejmuje wszystkie aspekty funkcjonowania sklepu, od asortymentu, przez płatności, systemy zewnętrzne, logistykę, księgowość, automatyzację, marketing, sztuczną inteligencję, aż po usługi dodatkowe i integrację z systemami zewnętrznymi. Skupiamy się na projektowaniu UX/UI (User Experience/User Interface), co zapewnia, że sklep będzie nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale przede wszystkim intuicyjny i łatwy w obsłudze dla użytkownika, co ma bezpośredni wpływ na efektywność sprzedaży. Nasze podejście do tworzenia sklepów online łączy w sobie precyzję, innowacyjność i głębokie zrozumienie potrzeb rynkowych, co przekłada się na sukces naszych klientów związany z budową rozpoznawalności ich marki.

Jak wpłynęła pandemia na działalność Pana firmy?

W obliczu nadejścia pandemii COVID-19, początkowo wiele firm zdecydowało się na chwilowe wstrzymanie swoich projektów, zdominowane przez niepewność co do przyszłości
i priorytetów. Jednakże, w miarę jak okazało się, że sprzedaż w niektórych sektorach możliwa jest wyłącznie online, zapotrzebowanie na przeniesienie działalności do internetu wzrosło gwałtownie. W mojej praktyce zawodowej napotkałem na kilka takich przypadków, ale jeden z nich szczególnie zapadł mi w pamięć. Gdyby nie strategiczna decyzja tej firmy o uruchomieniu sklepu internetowego tuż przed pandemią, prawdopodobnie przestałaby ona istnieć, biorąc pod uwagę, że w niektórych branżach sprzedaż stacjonarna została całkowicie wstrzymana. Obecnie firma ta cieszy się stabilną pozycją rynkową. A my pracujemy nad nową wersją ich sklepu internetowego, która nie tylko zapewni długoterminowy rozwój przedsiębiorstwa, ale także umożliwi wykorzystanie synergii wynikającej z integracji sprzedaży stacjonarnej i online.

Czy dzielicie się wiedzą na temat branży i swoich realizacji?

Aktywnie uczestniczymy w specjalistycznych wydarzeniach branży e-commerce, pełniąc rolę jednego z głównych sponsorów takich konferencji jak na przykład „E-Commerce event” w Warszawie. Nasza obecność nie ogranicza się jednak do granic kraju – bierzemy udział także w wydarzeniach o zasięgu międzynarodowym jak „Dmexco” w Kolonii. Podczas tych spotkań dzielimy się z uczestnikami wiedzą na temat transformacji cyfrowej, strategii zwiększania sprzedaży, poprawy konwersji w e-commerce oraz najlepszych praktyk w branży. Prezentowane przez nas doświadczenia i case studies ukazują, jak nasi klienci rozwijają swoje biznesy dzięki współpracy z nami.

Czy może Pan przytoczyć przykład inwestycji w sklep internetowy, który szczególnie zapadł Panu w pamięć ze względu na osiągnięte efekty?

Projekt sklepu internetowego dla „Strefy Tenisa”, zrealizowany na platformie Shopware, stanowi wyjątkowy przykład naszych osiągnięć. Był to pierwszy duży projekt wykonany dla klienta z Polski, co oznaczało dla nas przełom w naszej działalności. Uruchomiony w 2018 roku, sklep „Strefa Tenisa” szybko wypracował sobie pozycję lidera na rynku akcesoriów tenisowych, nie tylko w Polsce, ale i w wielu krajach Unii Europejskiej. Ta współpraca nie tylko znacznie przyspieszyła rozwój „Strefy Tenisa”, ale również pozwoliła nam na rozwój i poszerzenie naszej wiedzy i doświadczeń. Kontynuacja naszej współpracy świadczy o jej trwałej wartości i wzajemnych korzyściach. Dzisiejszy sukces „Strefy Tenisa”, osiągnięty dzięki skutecznemu wdrożeniu strategii e-commerce, byłby trudny do wyobrażenia bez naszego udziału – pokazuje to, jak kluczowa jest obecność w świecie online dla osiągnięcia pozycji lidera na rynku.

Czy e-commerce to już konieczność?

Tak, w obecnych realiach rynkowych sprzedaż internetowa stała się koniecznością, odpowiadając na dominujące trendy. Handel elektroniczny, nieograniczony przestrzennie, oferuje znaczące przewagi nad tradycyjną sprzedażą stacjonarną. Ograniczeniami są tutaj jedynie nasza kreatywność i możliwości finansowe. Inwestycja w e-commerce, przemyślana i odpowiednio zarządzana, może przynieść nieocenione rezultaty. Zachęcam wszystkich do rozważenia potencjału, jaki niesie za sobą e-commerce, rozpoczynając od dokładnej diagnozy, przez definicję celów, aż po projektowanie, implementację i uruchomienie. Sukces jest w zasięgu ręki.

Dziękuję za rozmowę!

Janusz Michalewicz

Prezes „CREHLER Sp. z o. o.” prowadzi spółkę od
2014 roku, absolwent Technikum Elektronicznego
i Wyższej Szkoły Inżynierskiej w Zielonej Górze,
posiada wieloletnie doświadczenie jako programista
języków obiektowych i menedżer projektów IT. Jest
założycielem oraz prezesem firmy CREHLER Sp. z o.o.
z branży e-commerce, która od 2014 roku specjalizuje się
w projektowaniu oraz implementacji kompleksowych
sklepów internetowych.

Poprzedni artykuł

Ludzie, gospodarka, dialog

Czytaj więcej
Następny artykuł

Czy czeka nas rewolucja na rynku energetycznym

Czytaj więcej

ul. Reja 6, 65-076 Zielona Góra
Tel. 784 641 622
E-mail: a.goliczewska@opzl.pl