Biznes

Sprzęt medyczny do zadań specjalnych

Sprzęt medyczny do zadań specjalnych

Innowacyjny charakter produkowanych podnośników podsufitowych czy posiadanie w ofercie np. materacy przeciwodleżynowych z jonami srebra, przyciąga uwagę szczególnie teraz, kiedy obserwujemy wzmożony ruch opieki nad chorymi w dobie koronawirusa. O rzeczywistości Winncare Polska z Agatą Mirosław-Rak, osobą odpowiedzialną za marketing rozmawia Dorota Lipińska.

Dawniej Ergolet, teraz Winncare Polska. Czym dokładnie się zajmujecie?
Winncare Polska jest firmą tworzącą funkcjonalne i innowacyjne urządzenia dla sektora opieki. Tworzymy indywidualne rozwiązania z  naciskiem na łatwość użytkowania i bezpieczeństwo dla opiekunów. Chcemy zachować przy tym godność i wygodę dla osób potrzebujących. Produkujemy m.in. podnośniki podsufitowe, podłogowe, pionizatory, krzesełka toaletowe, wanny do mycia pacjentów, dystrybuujemy łóżka, materace. Nasz sprzęt można spotkać w domach, szpitalach czy w domach opieki.

Oprócz produkcji sprzętu stworzyliście Akademię Winncare. Skąd ten pomysł?
Chcemy być bliżej ludzi, dlatego Akademia Winncare powstała, aby wspierać osoby zajmujące się opieką, zarówno w domu jak i w placówkach ochrony zdrowia oraz w ośrodkach rehabilitacyjnych. W ramach naszych działań prowadzimy bloga www.akademia. winncare.pl, szkolimy personel medyczny i prowadzimy edukacyjne spotkania on-line w formie webinarów. Naszą misją jest ułatwianie i zwiększanie komfortu pracy opiekunów, pielęgniarek i pracowników medycznych, stojących każdego dnia przed wieloma trudnymi wyzwaniami. Wierzymy, że odpowiednie rozwiązania połączone z wiedzą pomagają zwiększać satysfakcję z wykonywanej pracy – bez względu na to czy dotyczy ona pacjenta, czy bliskiej osoby w rodzinie zmagającej się z niepełnosprawnością.

Chciałabym zapytać o obecny czas ‘covidowy’. Czy zadziało się tak, że liczba Waszych zamówień wzrosła? Słyszymy, że budowane są dodatkowe miejsca dla chorych. Czy w związku z tym macie dodatkowe zamówienia chociażby na łóżka?
Nie, nie odnotowujemy wzrostu sprzedaży łóżek, ponieważ w naszej ofercie znajdują się łóżka na potrzeby domów senioralnych, domów opieki, które nie spełniają standardów łóżek szpitalnych. Sytuacja COVIDowa nie wpłynęła na ogólną sprzedaż i relacje z naszymi klientami, z roku na roku nasza sprzedaż zwiększa się o 40%. Pomimo utrudnień w DPSach (bardzo dużo przypadków zakażeń), wykonujemy instalacje urządzeń podsufitowych (podnośników) zgodnie z harmonogramem i planem. Jeśli chodzi o gamę produktów, która faktycznie odznacza się dużym wzrostem, w obecnym okresie są to materace przeciwodleżynowe z jonami srebra, które świetnie się sprawdzają w szpitalach, domach opieki jak i w domach prywatnych.

Firmy produkcyjne borykają się z problemami związanymi z brakiem pracowników z powodu kwarantanny. Czy Was to dotknęło?
Jak radzić sobie w takich sytuacjach? Na szczęście nie doświadczyliśmy sytuacji braku pracowników z powodu kwarantanny. Jesteśmy przygotowani na taki scenariusz i już wcześniej wprowadziliśmy w firmie procedury chroniące przed pójściem na kwarantannę wszystkich naszych pracowników. Wszyscy pracownicy zaakceptowali je i stosują wprowadzony reżim i przestrzeganie zasad.

Czy są obszary, w których musicie zmierzyć się z jeszcze większym wyzwaniem? Czy jest na to jakaś dobra praktyka?
Kontynuacja produkcji jest poprzedzona zapewnieniem odpowiedniego poziomu zapasów, który pochodzi od tysięcy dostawców, którzy zmagają się z brakiem pracowników chociażby z powodu kwarantanny. Dlatego monitorowanie poziomu magazynu, codzienna relacja z dostawcami i szybkie reagowanie w powiązaniu z potrzebami rynku na nasze produkty to w tej chwili największe wyzwanie.

Dorota Lipińska

Poprzedni artykuł

Jakie zmiany wprowadza rząd w obostrzeniach dotyczących przeciwdziałaniu pandemii COVID-19?

Czytaj więcej
Następny artykuł

Jest wsparcie, będzie kontrola

Czytaj więcej

ul. Reja 6, 65-076 Zielona Góra
Tel. 784 641 622
E-mail: a.goliczewska@opzl.pl