Ciągła analiza potrzeb rynku oraz obserwacja zagranicznych trendów w branży IT to czynniki determinujące stały rozwój GaMP już od ponad 23 lat. Tylko w samym 2020 roku rozpoczęliśmy działalność w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii powiększając grupę GaMP-Group, oraz rozszerzyliśmy ofertę o kolejne marki własne, a czujemy, że to dopiero początek…
Nowa rzeczywistość spowodowana wybuchem pandemii wymusiła na właścicielach firm zweryfikowanie strategii działania oraz dostosowanie się w krótkim czasie do bardzo szybkich zmian w otaczającym ich świecie. Sektor IT jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się branż i zapewnia nam ogromne poczucie stabilizacji. Odczuwamy to szczególnie teraz, w okresie pandemii. Jednocześnie rynek ten od zawsze niósł ze sobą wiele wyzwań, które wymagały od nas elastycznego podejścia oraz odwagi w działaniu. Z pewnością te cechy sprawiły, że szybko odnaleźliśmy się w nowych okolicznościach.
Ogromną szansę na rozwój już od dawna upatrywaliśmy w trendach postępującej digitalizacji, potrzebie optymalizacji procesów oraz kosztów prowadzenia przedsiębiorstw, które szczególnie w dobie pandemii zyskały na znaczeniu. Oferowane przez nas produkty i usługi obejmujące integracje systemowe, outsourcing, Data Center czy tworzenie własnego oprogramowania i dedykowanych aplikacji doskonale wpisały się w potrzeby współczesnego biznesu. Jednak nie tylko charakter działalności czy zakres usług zdecydowały o dalszym rozwoju GaMP-Group w ubiegłym roku. Solidnym filarem był przede wszystkim budowany przez lata zespół, na którym opieramy całą działalność Spółki oraz jej przyszłość. Dzięki zaangażowaniu wszystkich członków team’u, ich wieloletniemu doświadczeniu oraz ogromnym pokładom kreatywności jesteśmy w stanie stawiać czoła nawet najbardziej wymagającym wyzwaniom, do jakich bez wątpienia należy prowadzenie firmy w okresie pandemii. Zwiększający się rynek zbytu naszych produktów oraz potrzeba dostosowania stworzonych wcześniej rozwiązań do wyzwań zmieniającego się otoczenia sprawiły, że w 2020 roku powiększyliśmy kadrę pracowniczą, spośród której największą grupę stanowią deweloperzy.
To właśnie dzięki wykwalifikowanemu zespołowi IT możemy od podstaw tworzyć rozwiązania, które są w stanie odpowiedzieć nawet na najbardziej wymagające potrzeby oraz wyzwania przedsiębiorców. Możliwość personalizacji posiada każda stworzona przez nas aplikacja, którą możemy dostosować do indywidualnych preferencji oraz branży, w której działa kontrahent. Na podstawie obserwacji zagranicznych trendów technologicznych oraz zmieniającego się rynku tworzymy aplikacje w postaci marek własnych, które przede wszystkim służą optymalizacji oraz zarządzaniu procesów w przedsiębiorstwach, czego efektem jest znaczne obniżenie kosztów prowadzenia działalności. Jednym z takich systemów jest aplikacja Safesys składająca się z dziewięciu modułów dedykowanych różnym obszarom funkcjonowania firmy. Przykładem takiego modułu jest Safesys. Portiernia, która umożliwia sprawne wydawanie przepustek oraz identyfikację osób przebywających na terenie obiektu, dzięki elektronicznej rejestracji wejść/wyjść. Zależy nam, aby rozwiązania, które dostarczamy odpowiadały na wyzwania zmieniającego się otoczenia, dlatego stale je uaktualniamy oraz wdrażamy nowe udogodnienia. Podążając za zmianami z początku bieżącego roku związanymi z wejściem w życie ustawy mocowej, rozszerzyliśmy system do monitoringu zużycia mediów – Safesys. Pomiary o nową funkcjonalność, która pozwala kontrolować wysokość opłat oraz umożliwia określenie szczytowego zapotrzebowania na energię elektryczną. Wychodzimy z założenia, że do klientów najskuteczniej dociera się będąc w ich bezpośrednim otoczeniu, dlatego naszą działalność prowadzimy również zagranicą. Obecnie GaMP-Group tworzą spółki w Polsce, Niemczech, Egipcie oraz Wielkiej Brytanii, jak również ich oddziały w Hiszpanii i Turcji. Rynkom zagranicznym dedykujemy przede wszystkim rozwiązania Machine Vision, Augmented Reality oraz Virtual Reality, które doskonale wpisują się w koncepcje Przemysłu 4.0. Wdrożenie tych rozwiązań pozwala zwiększyć jakość produkcji oraz znacznie optymalizuje jej koszty, ograniczając przy tym czynnik ludzki w całym procesie.
Nasze systemy tworzymy przede wszystkim z myślą o małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach, ale w swoim portfolio posiadamy także rozwiązania odpowiadające na potrzeby współczesnego świata. Należy do nich m.in. My Hives – system oparty na technologii IoT (Internet of things) oraz Machine Learning, który umożliwia całodobowy monitoring ula. Dzięki dostarczanym informacjom m.in. o temperaturze czy wilgotności w ulu, pszczelarze zyskują cenne narzędzie do jeszcze lepszej opieki nad pszczelimi rodzinami. Doceniamy, jak ważną rolę pełnią one w środowisku naturalnym, dlatego chcemy, aby nasze rozwiązanie przyczyniało się do poprawy warunków życia pszczół, nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.
Kolejnym brandem odpowiadającym na realne wyzwania jest system ControlER, który usprawnia zarządzanie pracą jednostek pogotowia, dzięki tworzeniu automatycznych grafików czy monitorowaniu stanu karetek. System został wdrożony w zielonogórskim pogotowiu ratunkowym, co w konsekwencji ułatwia organizację pracy lubuskiej jednostki w związku z trwającą pandemią. Do naszych rozwiązań należy także platforma SESJE.TV dedykowana jednostkom samorządu terytorialnego w Polsce, która umożliwia przeprowadzanie transmisji z obrad, automatyczne transkrypcje oraz zgodne z procedurami RODO archiwizacje nagrań z posiedzeń. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na pracę zdalną, wiosną ubiegłego roku rozszerzyliśmy aplikację o funkcję zdalnych głosowań, która umożliwia radnym zdalne uczestnictwo w posiedzeniach z możliwością oddania swojego głosu bez wychodzenia z domu.
Dynamika z jaką działa branża IT stwarza przed nami wiele szans na dalszy rozwój. Pomysłodawcami nowych idei nierzadko są także sami przedsiębiorcy, którzy przychodzą do nas z konkretnymi problemami. To dzięki tworzeniu rozwiązań, które mają realny wpływ na otoczenie, czujemy, że to co robimy ma sens. Dlatego w planach na ten rok mamy tworzenie kolejnych marek własnych, a kto wie, może także ekspansje na nowe rynki zagraniczne.
Piotr Gawara
Założyciel i Prezes Zarządu GaMP-Group.
Z wykształcenia inżynier magister Programowania,
absolwent Politechniki Zielonogórskiej.
Poprzedni artykuł
Niemal pół miliarda złotych z pomocy antykryzysowej trafiło do lubuskich przedsiębiorców
Czytaj więcej